Muzyka dworu elektorów saskich uderza swoim kosmopolitycznym bogactwem. W pochodzącej z tego ośrodka literaturze muzycznej spotykają się style włoski i francuski, a także typowo niemiecka polifonia tej epoki.
Ważną postacią na dworze króla Fryderyka Fryderyka Augusta II Sasa był Johannes Pisendel, koncertmistrz drezdeńskiej Hofkapelle. Nawiązał on wiele kontaktów z włoskimi kompozytorami, a później kopiował ich dzieła, aby udostępnić je publiczności w Dreźnie. Styl włoski przeniknął także do kompozycji twórców niemieckich. Niniejsza płyta przedstawia zbiór sonat Antonia Vivaldiego, Johanna Friedricha Schreyfogela, Johanna Davida Heinichena, Felippo Benny i Francesca Marii Veraciniego, które zachowały się w zbiorach saskiej biblioteki dzięki kopiom Pisendela. Jak czytamy w książeczce, ich skromny zapis sugeruje duże pole do improwizacji – co wykonawcy z chęcią wykorzystują, kreując dzieła prawdziwie wirtuozowskie. Mają tu okazję zaprezentować swój kunszt wykonawczy doskonalony we współpracy z najlepszymi – by wspomnieć znany zespół Arte dei Suonatori i Rachel Podger.
Podziel się na Facebooku
Właśnie zrecenzowałem Muzyka w Dreźnie za panowania Augusta II Mocnego
Muzyka dworu elektorów saskich uderza swoim kosmopolitycznym bogactwem. W pochodzącej z tego ośrodka literaturze muzycznej spotykają się style włoski i francuski, a także typowo niemiecka polifonia ...