Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze dla dzieci które rozpoczną naukę w szkole (okładka  miękka)

Każdy sprzedawca w empik.com jest przedsiębiorcą. Wszystkie obowiązki związane z umową sprzedaży ciążą na sprzedawcy.

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Tytuł: Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze dla dzieci które rozpoczną naukę w szkole
Autor: Gruszczyk-Kolczyńska Edyta , Zielińska Ewa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Edukacja Polska
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Liczba stron: 288
Numer wydania: I
Data premiery: 2009-06-04
Rok wydania: 2009
Forma: książka
Wymiary produktu [mm]: 232 x 17 x 164
Indeks: 65905852
średnia 4,8
5
4
4
1
3
0
2
0
1
0
Oceń:
Dodając recenzję produktu, akceptujesz nasz Regulamin.
2 recenzje
Kolejność wyświetlania:
Od najbardziej wartościowych
Od najbardziej wartościowych
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najpopularniejszych
Od najwyższej oceny
Od najniższej oceny
5/5
24-02-2018 o godz 18:52 przez: Dorota Tomaszewska | Zweryfikowany zakup
Bardzo przydatna pozycja dla wszystkich osób zajmującymi się pracą z dziećmi. Nie tylko pracą terapeutyczną.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
20-04-2015 o godz 15:44 przez: Eliza
W dzisiejszych czasach na rynku wydawniczym pojawia się wiele nowości edukacyjnych. Zarówno debiutanci, jak i doświadczeni autorzy pragną zainteresować nas swoimi publikacjami, które często pomagają szerzej otworzyć oczy na pewne aspekty, podejść do nich od innej strony. Zdecydowanie taką lekturą jest książka Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej: „Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole”.
Autorki, jak same stwierdzają, wydały tę pozycję dla nauczycieli i rodziców, którzy są zainteresowani podnoszeniem kompetencji edukacyjnych swoich dzieci. Aktualna, atrakcyjna, a przede wszystkim łatwo dostępna książka pełniąca jednocześnie rolę poradnika, porusza ważne kwestie dotyczące oczekiwań, jakim musi sprostać dziecko chcące wykazać się w szkolny środowisku, ustaleń, mówiących o jego dojrzałości szkolnej oraz, co najważniejsze, podkreśla jak ważne jest wspomaganie dzieci na różnych płaszczyznach rozwojowych i proponuje ułatwiające to zabawy, które mimo swojej prostoty są idealnym materiałem dla rodziców i pracujących z dziećmi pedagogów.
Mimo że jest to pozycja naukowa, czyta się ją z łatwością, a nawet przyjemnością, ponieważ prosty i zrozumiały język, a także podział na podrozdziały ułatwia zapoznawanie się z lekturą, a poruszane tematy są przedstawione tak plastycznie i ciekawie, że czytelnik z chęcią zagłębia się w omawiane kwestie. Dodatkowo, mając kontakt z dziećmi, autorki stworzyły publikację opartą nie tylko na teorii, ale i praktyce, przytaczając własne wyniki badań i odwołując się do doświadczeń pedagogicznych, wpływających na autentyczność publikacji.
Każdy znajdzie tam coś dla siebie. Pedagodzy wiedzę, poprawiającą jakość prowadzonych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, rodzice cenne informacje ułatwiające z powodzeniem przeprowadzić opisane w publikacji zabawy podnoszące gotowość dzieci do nauki w klasie I, a studenci pedagogiki inspirację i świadomość, że czasem wystarczą proste, codzienne przedmioty, a nie wyszukane nowości, by wzbudzić w dziecku zainteresowanie i zapał do pracy.
To pozycja godna polecenia i naszej uwagi, gdyż przybliża teoretyczne podstawy systemów edukacyjnych, wyjaśnia, co zrobić, kiedy dziecko nie jest gotowe do podjęcia wyzwań szkolnych, odnosi się do codziennych doświadczeń uczniów, na przykład wpływu telewizji na rozwój czy poczucia sprawstwa, a po każdym merytorycznym wprowadzeniu przedstawia interesujące zabawy, ćwiczenia i zadania, przyczyniające się do intensywnego wspomagania rozwoju dziecka (jest to na tyle atrakcyjne, że przytoczone zabawy są przedstawione schematycznie, dzięki czemu możemy je zmieniać i przekształcać w zależności od upodobań i potrzeb dziecka).
Jedyny minus, który zauważam, to prezentowanie zabaw i przywoływanie odpowiadających im plansz, których później nie wyjaśniono. Autorki przedstawiły schematyczne rysunki, z czego wytłumaczyły tylko część. Jak korzystać z najciekawszych, najbardziej rozbudowanych, pozostaje niestety tajemnicą. Jednak przy tak wielu walorach owej publikacji, powyższe niedociągnięcia są niemalże niezauważalne.
Po zapoznaniu się z lekturą mogę śmiało powiedzieć, że jest to perełka, którą powinien przeczytać każdy, kto nawet w minimalnym stopniu ma wpływ na wychowanie i edukację dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Często to, co dla nas jest zadaniem prostym, dziecku sprawia problemem, a to, co nam wydaje się słuszne, z punktu widzenia pedagogiki kształtuje u naszych podopiecznych złe nawyki. "Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze dla dzieci które rozpoczną naukę w szkole" rozjaśnia nam wiele takich codziennych sytuacji i wpływa na poprawę zachowania względem dziecka. Możemy ją zatem potraktować jako pomoc, a nie kolejną rozprawę naukową ludzi, z którymi często się nie identyfikujemy.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0

O autorach:

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego